Het voornaamste doel van een website is zichtbaarheid creëren voor een organisatie of een bepaald onderwerp. Hoe verder uw website naar voren komt in de zoekresultaten van Google, hoe beter u dus slaagt in het bereiken van uw doel.
Een professioneel en responsive webdesign is een goed begin, maar om bovenaan in de zoekresultaten van Google terecht te komen is het noodzakelijk om veel aandacht te besteden aan zoekmachine optimalisatie. Dat betekent dat u de content van uw website zo relevant en aantrekkelijk mogelijk maakt zodat zoekmachines de inhoud van uw website hoog waarderen en u zodoende een hogere positie in de zoekresultaten toewijzen.
Zoekmachines worden steeds slimmer in het beoordelen van de kwaliteit van content. Dat zoekmachines zich niet meer voor de gek laten houden door een overdadig gebruik van keywords blijkt wel uit de introductie van de intelligente en zelflerende algoritmes van Google Rankbrain.
Wat is Google Rankbrain precies?
De positie van websites werd voorheen uitsluitend bepaald door vooraf geprogrammeerde algoritmes. Dat betekende dat marketeers hun zoekmachine optimalisatie heel gericht konden uitvoeren aan de hand van specifieke factoren die meewogen in deze algoritmes. Denk daarbij aan het percentage keywords in de teksten en het aantal links dat naar de pagina verwijst. Deze manier van werken op het gebied van zoekmachine optimalisatie zal door Google Rankbrain in de nabije toekomst compleet veranderen. Google Rankbrain is namelijk een zelflerend systeem dat zijn algoritmes voortdurend aanpast om gebruikers steeds beter van relevante zoekresultaten te voorzien. Het systeem leert synoniemen en verbanden te herkennen en verwerkt deze nieuwe kennis direct in nieuwe algoritmes. Dat betekent dat marketeers de strategie voor zoekmachine optimalisatie hierop moeten gaan aanpassen.
SEO optimalisatie met kwaliteitscontent
Doordat het voor marketeers met Google Rankbrain minder transparant is wat de belangrijkste factoren zijn om hun SEO optimalisatie in te richten, is het plaatsen van kwaliteitscontent de beste strategie. De marketeers weten namelijk één ding zeker en dat is dat Google Rankbrain de gebruikers van zo relevant mogelijke zoekresultaten wil voorzien. Trucjes zoals betaalde links en keyword stuffing zijn dus voorgoed verleden tijd en het is zaak om te investeren in inhoud van journalistieke kwaliteit. Met andere woorden, Google Rankbrain dwingt de makers van online content om zich in te leven in de gebruiker en meerwaarde te bieden met hun teksten, video's en andere content. SEO optimalisatie verschuift in die zin dus steeds meer van technische trucjes naar het genereren van journalistiek-waardige kwaliteitsteksten.
Vraag vrijblijvend een offerte aan voor SEO optimalisatie
Wilt u de strategie voor uw zoekmachine optimalisatie klaarstomen voor Google Rankbrain? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan voor SEO teksten en SEO optimalisatiebij KIWI webgroep.