Offerte aanvragen
046 850 23 13
09:00 - 17:00

Meer dan 30 procent verkoopt via de website

Baris Leenders - 2 november 2015

Anno 2015 is het werven van nieuwe klanten online nog belangrijker geworden dan in voorgaande jaren. Steeds meer bedrijven hebben een eigen website die naast digitaal visitekaartje ook nog dient als nieuw verkoopkanaal. Meer dan 35 procent van de bedrijven bieden hun klanten de mogelijkheid om via de website producten te bestellen of reserveringen te plaatsen. Dit percentage is in de afgelopen 3 jaar met 40 procent gestegen.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek vorige week naar buiten bracht.

Websites bedrijven 2015

Van alle bedrijven met minimaal 10 werknemers heeft maar liefst 90 procent een eigen website laten maken. Veel van deze websites dienen niet alleen als een visitekaartje. Bij 78 procent van de websites krijgt de klant de mogelijkheid om meer informatie te verkrijgen over de verschillende diensten en producten die worden aangeboden door de ondernemer. Bij een kleiner percentage is het mogelijk om deze producten meteen te bestellen via de webshop.

Daarnaast gebruikt meer dan de helft van de ondernemers de website voor personeelsadvertenties van het bedrijf. Ook het verwijzen naar de verschillende social media platformen waaraan de ondernemer deelneemt is een belangrijke functie van de websites die tegenwoordig worden gemaakt.

Nieuwe klanten via zoekmachines

Wanneer u net heeft geïnvesteerd in een nieuwe website is het natuurlijk ook belangrijk dat deze goed gevonden wordt door potentiële klanten. Het is daarom essentieel dat u naast het uiterlijk van de website ook genoeg aandacht besteed aan de teksten die geplaatst worden.

Zorg ervoor dat de content op uw website geschikt is voor de klanten die ernaar opzoek zijn en gebruik niet teveel moeilijke vaktermen. Doe onderzoek naar de doelgroep van uw bedrijf en probeer te achterhalen hoe klanten zoeken naar de producten en diensten die u aanbiedt.

Begin met de producten en diensten die u het belangrijkste acht en probeer hiervan de zoektermen (wat klanten intypen in Google) te achterhalen. Aan de hand van deze zoektermen kunt u de content op uw pagina optimaliseren zodat de zoekmachines u hoger gaan indexeren in de zoekresultaten. Uw concurrenten zijn ook bezig met het hoger laten scoren van hun website daarom is zoekmachine optimalisatie geen eenmalige handeling maar een proces dat u moet onderhouden om uw positie in de zoekresultaten te behouden.

Baris Leenders - Developer
© 2015 KIWI webgroep
Websites seo